Alice Springs: aboriginal cultuur en rode rotsen - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van KarinGoesDownUnder - WaarBenJij.nu Alice Springs: aboriginal cultuur en rode rotsen - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van KarinGoesDownUnder - WaarBenJij.nu

Alice Springs: aboriginal cultuur en rode rotsen

Blijf op de hoogte en volg

06 Augustus 2014 | Australië, Alice Springs

Als ik aankom In Alice Springs is iedereen die ik tegen kom het er over eens dat er niet te te doen is in dit outback stadje. Helaas.moet ik toegeven dat.dit deze keer ook echt klopt. Alice Springs mag dan met ongeveer 26.500 inwoners de op een na grootste stad zijn in Northern Territory zijn, behalve een aantal "heritage buildings' een veel te duur dessert park en reptile centre is er niet veel om je mee te vermaken. Alle packbackers die hier verblijven hebben dan ook maar een doel, het verkennen van het 'rode centrum' met de hoogte punten zoals kata tjuta ( the olga's) kings canyon en natuurlijk uluru ( Ayers Rock) en als je de juiste tour hebt uitgekozen een van de Catle stations. Omdat de trips naar Kings Canyon (wat wel super tof schijnt te zijn) allemaal een of meerde wandelingen van 2-3 uur hebben, beperk ik me tot Uluru en Kata Tjuta, beide gigantische rode rotsformaties die een belangrijke rol spelen in het (spirituele) leven van de aboriginals. De trip is alles bij elkaar 1000 kilometer maar zeker de moeite waard en het is leuk om onderweg meer te horen over de cultuur van de aboriginals en de geologie en begroeiing van de Outback. De zonsondergang bij Uluru met een verzorgd diner en glas champagne is de kroon op de dag.
Daarna nog twee dagen Alice Springs. Ik heb een beetje gewinkeld, bezoek gebracht aan Royal Flying Docters museum, kijkje genomen in de etalages van de vele aboriginal art galleries en gekletst met lokale bevolking. De fantastische afsluiter van mijn bezoek aan Alice was echter een mountainbiketocht door het Alice Springs telegraph Station Reserve. Geweldige outback ervaring met uitdagende biketrails. Natuurlijk raakte ik de weg kwijt en natuurlijk ben ik een keer van mijn fiets gevallen (lees met mijn fiets gevallen terwijl ik lopend door onbegaanbaar pas probeerde te komen) maar uiteindelijk was ik netjes met zonsondergang terug op de plek waar ik moest zijn. Een van de mooiste dingen die ik tot nu toe gedaan heb.
Nu is het 6.00 en moet ik snel mijn bed uit want met een half uurtje wordt ik opgehaald voor mijn trip door de outback richting Darwin, final stop van deze vakantie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 08 Juli 2014
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 3007

Voorgaande reizen:

14 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

Australie

Landen bezocht: