Koala's, kangeroes en een prachtige zonsondergang. - Reisverslag uit Townsville, Australië van KarinGoesDownUnder - WaarBenJij.nu Koala's, kangeroes en een prachtige zonsondergang. - Reisverslag uit Townsville, Australië van KarinGoesDownUnder - WaarBenJij.nu

Koala's, kangeroes en een prachtige zonsondergang.

Door: Karin

26 Juli 2014 | Australië, Townsville

De reis naar het zuiden is begonnen. Reizen met de Greyhound bus is eigenlijk best wel relaxed. Usb oplaadpunten bij iedere stoel en de hele rit gratis Wifi. Onze eerste bestemming is Townsville en we komen hier midden in de nacht aan. Reef Lodge ligt op loopafstand van de bushalte, maar helaas is dat ook een van de weinige goede punten aan het hostel. De keuken is niet echt georganiseerd en ook niet echt schoon, de eigenaar is niet echt vriendelijk en het geluid van de lokale bars is 's nachts goed te volgen. Gelukkig zijn er dan weer wel leuke dingen in de omgeving. We besluiten om 9.00 te ontbijten (met alle tripjes van de afgelopen week is dat uitslapen voor mij!) Om vervolgens een auto te huren en op pad te gaan. ' s ochtends staat Billabong wildlife sanctuary op het programma. Ee dierentuin die je zou kunnen vergelijken met de apenheul, (dieren lopen er los om je heen) alleen dan met koala's, kangeroes, wombats, schilpadden, emu's, tropische vogels, dingo's, slangen, hagedissen en krokodillen. Volgens een vast schema worden er praatjes over en ontmoetingen met de dieren gehouden. Knuffeltijd! Erg interessant was het praatje over de Dingo's die hier in Australie een slechte naam hebben vanwege de aanvallen op mensen en vee. Moeilijk voor te stellen als de dingo uit de presentatie blij kwispelend op je af komt lopen en lekker in het zonnetje aan je voeten komt liggen om geaaid te worden. Wat een zachte vacht! We leren in het praatje dat de dingo op zich zelf niet gevaarlijk is voor mensen en vee, maar dat door vermenging met wilde honden, het ras onder druk staat en dat juist deze kruisingen agressief kunnen zijn.
Ook de krokodillenpresentatie is indrukwekkend, het klappen van de kaken echoot nog even na wanneer ze een uithaal maken naar de kip die aan het touwtje bungelt.

In de middag rijden we naar Charters Towers, een oud mijnwerkersstadje waar het wilde westen tot leven lijkt te komen. Het landschap onderweg is indrukwekkend wijds met een savanne achtige begroeing. Vlak aan de ene kant, bergen aan de andere kant. Enigszins triest is het wel om langs de kant van de weg zoveel aangereden kangeroes en ook een wombat te zien liggen. Het is wel wat uitgestorven in het stadje op het moment dat wij aankomen, maar de huizen en gebouwen zorgen voor mooie fotomomenten. Ook de zonsondergang bij het uitzichtpunt buiten het stadje is fantastisch en hier worden we verrast door een kleine Joey die onverschrokken in het gras blijft zitten terwijl bewonderen. Het was een mooie dag!

• 27 Juli 2014 - 22:50

Grijze Duivenman:

Leuk hoor. Het moet echt wel geweldig zijn. Wel een beetje jaloers.
    Vandaag hebben we even op Chloe en Bram gepast. Pappa Frank had na vier pappadagen behoefte aan slaap.

Groetjes,

Pa