Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van KarinGoesDownUnder - WaarBenJij.nu Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van KarinGoesDownUnder - WaarBenJij.nu

Singapore

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg

16 Juli 2014 | Singapore, Singapore

Hi allemaal,

Hier dan het eerste echte verslagje vanuit A Beary Good Hostel in Singapore.

Om ook maar meteen te beginnen met het hostel, het is hier super relaxed. Ik zit nu in de kleine maar gezellig woonkamer met gekleurde muren waar ter decoratie verschillende knuffelberen vanaf planken naar je glimlachen. Er is een of andere high-tech conferentie in de stad dus het hostel zit vol met Filipeinse jonge techneuten die er de hele dag tip top in pak en stropdas of zwarte jurkjes bij lopen. Niet helemaal wat ik verwacht had om tegen te komen in dit packpackers hostel, maar super gezellige en vriendelijke mensen.

Maar even beginnen bij het begin. Na door pa en Henny naar het vliegveld gebracht te zijn begon om half 2 ‘s middags Nederlandse tijd de reis richting een plaats in China waarvan ik de naam echt te moeilijk vind om op te schrijven. Met nog 5 hoofdstukken uit het PADI duikershandboek te gaan vlogen de 10 uur letterlijk en figuurlijk voorbij. De zon ging onder en kwam weer op en de rode aarde van het Chinese berglandschap kwam in zicht. Zo rond een uur of zes ‘s ochtends plaatselijke tijd stonden we weer aan de grond. Behalve dat de drukkende en klamme hitte even een groot verschil was met de frisse Airco in het vliegtuig ging de overstap voorspoedig. Bij mij althans, een aantal mede passagiers die 12 uur op het vliegveld moesten wachten op hun overstap naar Vietnam waren minder gelukkig. Ook de laatste paar uurtjes richting Signapore in een iets minder fancy uitgerust, maar verder prima vliegtuig, gingen voorspoedig.

Dan de ‘train’ (lees metro) naar het hostel. Van te voren had ik bedacht gewoon het shuttelbusje richting het stadscentrum te nemen. De medewerker achter de balie wist mij er echter van te overtuigen dat de train echt heel goed te doen was en dat ik het verschil van 7, 20 Dollar (lees 4,25 Euro) beter ergens anders aan uit kon geven. Hij had gelijk, het was ook heel goed te doen, nadat ik eenmaal door had waar het treinstation was, hoe ik aan een kaartje kon komen en dat die grote glazen wanden niet naar een andere hal leiden, maar dat daar uiteindelijk het voertuig achter vandaan komt. Even uitzoeken dus, 3 keer overstappen, maar inderdaad veel leuker dan de shuttelbus.
En ja, ik ben ook wel blij dat ik, al wachtende op het perron, toch maar niet dat broodje uit mijn tas had gepakt omdat het toch wel erg opvallend was dat er eigenlijk door niemand gegeten werd.. Eenmaal aan boord werd ook duidelijk waarom, dat broodje had zomaar 500 dollar kunnen gaan kosten. Tja, zo houd je inderdaad je perrons wel schoon.

Singapore is schoon , geordend en veilig. Het lijkt wel of niemand iets geks doet. Nergens zie je mensen op muurtjes of in het gras zitten. Overal zijn bordjes met do’s or don’ts en oproepen om het met elkaar toch maar zo schoon en vriendelijk mogelijk te houden. Het verkeer is druk en de wegen breed, maar alles gaat gestructureerd. De stoplichten tellen af zodat je ziet hoelang je nog kan oversteken. Mega hoge kantoren, bankgebouwen en hotels, maar tegelijkertijd ook kleurige huizen in koloniale stijl. Anderhalve dag is natuurlijk vrij kort, maar ik heb aardig wat gezien. Het hostel staat midden in Chinatown, in een drukke straat vol met kitscherige souvenirwinkels (het hele blok bestaat eigenlijk uit dit zelfde soort straatjes) en je moet eerst door de uitstalling van een kledingwinkeltje heen voordat je bij de deur komt.

Gisteren avond ben ik samen met een 25 jarige Japanse beroepsreiziger/schrijver op pad geweest totdat hij naar het vliegveld moest. Daarna naar Mariana Bay gewandeld en genoten van het uitzicht op de kade. Bijzondere architectuur, lichtjes, caroussel, de vele bootjes van de rivercruises en een glas witte wijn. Gelukkig was het glas wijn erg lekker en de bediening erg aardig want de rekening mocht er zijn…20 dollar…, maar ja dat was vanwege de locatie ook wel te verwachten, alsof je op het terras gaat zitten onder de Eiffeltoren. Terug gewandeld via de rivier en daana veel gezelligheid in het hostel, maar na ongeveer 36 uur wakker te zijn en al drie keer ‘now I’m a really going to bed.’ uitgesproken te hebben was het toch tijd om de slaapzaal op te zoeken.

Vandaag Chinatown en Little India verkend, gelunched in het Amoy streetfood centre (overdekte hal met verschillende groepstafels en veel verschillende kraampjes waarin Aziatische maaltijden en soja- en fruitdrankjes worden verkocht. Ook naar de Chinese Methodist Church geweest aangezien hun Engelstalige dienst net begon op het moment dat ik voorbij kwam wandelen. Prima gelegenheid om voetjes wat rust te geven, kennis te maken met de bevolking en een interesante preek mee te pakken. Tot slot de dag afgesloten in Gardens by the bay een gigantisch park/ tuin met botanische pracht, vijfers en supertree’s (Lees: hoge metalen contructies waarin (klim)planten groeien).

Nu nog een half uurtje en dan weer met de ‘train’ naar het vliegveld.
Singapore was interessant , het hostel super gezellig, maar na de hectiek van de stad kijk ik toch echt heel erg uit naar de 'laidback' an ' no worries' mentaliteit van Australie.

Groetjes!
Karin


  • 21 Juli 2014 - 11:39

    Grijze Duivenman:

    Ik heb het verslag uitgeprint, want ik verwacht er nog meer en dan heb ik een aardig beeld van de plaatsen waar je bent. Hoef ik er zelf niet naartoe.

    Hardstikke leuk en zie uit naar deel 2.

    Pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 08 Juli 2014
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 2985

Voorgaande reizen:

14 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

Australie

Landen bezocht: